Sunday, November 15, 2009

history seorang lelaki....adik menulis.........part satu.......

semasa dalam perjalanan aku ke majlis perkahwinan kak ja(kawan baik sukiman).kami rancak berbual pasal kenangan lama2. tapi nama yang paling banyak keluar dari mulut bini aku,mek zu dan wawa...adalah seorang lelaki yg bernama sukiman..............................
sukiman......sukiman.......sukiman.............................nama itu mcm aku biasa dengar jer......mamat yang sering mencari glamor di sebalik keglamoran orang lain...ha...ha.....aku rasalah..itu pun kalu aku tak salah orgla.........aper yg aku boleh discribekan sedikit pasal mamat yang nama sukiman ni..
-dia ni lelaki yang paling mistik yang aku pernah jumpa di alam fana ini.
-bila dia tengok orang... dia tercengang jer..nak..nak..kalu org tu glamor dari dia.
-suka berangan...
-suka beli pingan mangkuk.
-suka beli majalah impiana dan anjung seri(mcm aku gak)
-suka saripah aini...
-suka saripah aini...
-suka saripah aini
-suka saripah aini...
dan akhir sekali....yang patut korang ingat sampai biler...biler...ha....ha...suspen ni.......jeng..jengg....jenggg.....AKU DAH TIDOR DENGAN DIA.........hu..hu..ha..ha....

biarla aku cerita..........nama aku mohd radzi bin ahmad.....nama pena aku adalah adik...dan memang aku lebih d kenali dgn pngllan adik..akulah adik yang d katakan sukiman dalam blognya ketika dia menulis pasal ayob.....sebenarnya aku lah org yang pertama menerima dia daripada masyarakat kolej shahputra..ketika dia berhadapan dengan suasana d tempat baru....nak mengenali diri..(krisis identiti)...kawan-kawan baru....segala-galanya baru..dan mcm2 yang dia pikir..(sedih terpaksa tingalkan ikan koi...kap jepun dan lain2 spesis ikan d kampung,air kopi yang mak buat.....awek yang tinggalkan dia....dll)dia telah d arah kan mengikut aku n group aku ke taman negara jerantut.masa tu dia baru masuk kolej shahputra....woi sedih arrr pulok tingat kisah lama.tapi kekadang jadi lucu gak ingat semula.....masa tu sukiman ngn spek matanyer...dengan kopiah birunya(pehhhh..memang mcm budak baik giler)..terkelip-kelip bijik mata bila d sapa oleh aku....aku byk layan dia.woi memang nak nangis woi biler tgk dia masa tu..aku bukan boleh tgk org yang pelik2 sangat nak2 mcm dia tu(spek ngn kopiah biru ngn mata terkelip-kelip ngn muka sedih)aku ngn mamber layan dia coz mau bertempik nangis kalu kitaorang tgk dia sorang2.memang sedih muka dia masa tu...kopiah dia memang tak tanggal....dah lah dia citer dia baru kena tingal ngn awek.(entah yer entah tidak..kot..kot..mamber jer agaknyer..ha..ha...tapi itu semua kenangan.manis,pahit,indah,lucu,ketawa...cukuplah sampai sini jer aku menulis ......yang penting sukiman tak akan aku lupakan...dia memang glamor.....sama mcm idola dia (saripah aini)aku suka berbicara dengan dia...walaupun kami selalu bertengkar pasal pendapat.tapi bait2 kata dia penuh dengan makna yang cukup mendalam..mungkin itu anugerah yang tuhan beri kat dia....pajang umur aku akan menulis lg...ok cau...

4 comments:

Mc Zue said...

hahahahah....

mama eta said...

adik...aku ingat lagi zaman tu...zaman kita g kat taman negara...apa yg penting time tu kita semua all the team layan baik sama dia.....

Eja said...

pergh! adik dah menulis...bagus... wakil anis gtu! sorg lg dia minat giler..anita sarawak. katanya akak angkat dia...he3

k.e.b.u.n.t.u.a.n said...

adoi...geli hati bace..

mmg gaya penulisan a samad said..

tahniah utk anda!